تزریق حباب هوا

در این روش اختراعی از طریق تزریق حباب هوای سرد بهداشتی، اکسیژن وارد آب داخل پاتیل شده، آب متلاطم و دمای آن یکنواخت می‌شود. این سیستم تکرار 3 تا 6 بار عملیات پخت را در آب اولیه پاتیل امکان‌پذیر می‌کند. 

یک پمپ هوای فشرده تیپ بدون روغن (Oil Free) که در صنایع غذایی، پزشکی و دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد، حباب هوای کاملا بهداشتی را تولید می‌کند. هوای تولیدشده با استفاده از میکروفیلترهای مورد تایید سازمان غذا و دارو تصفیه شده و وارد پاتیل می‌شود.

تنظیم تراکم شدت حباب در پاتیل به وسیله یک شیر کنترل انجام می شود که روی پاتیل تعبیه شده است؛ بنابراین تنظیم دبی ورودی هوا در اختیار اپراتور است.

اهداف دستگاه حباب ‌ساز

زیرورو شدن برنج

زیر و رو شدن دانه‌ های برنج

کنترل-دما-آیکون

کنترل دما زیر نقطه جوش

icon control-03

یکنواختی دمای کل پاتیل

سیستم تزریق حباب هوا راهکاری است که شرکت بروج پس از تحقیق بسیار برای رفع نقاط بحرانی پخت صنعتی برنج ارائه کرده است.

عدم یکنواختی دما در کل آب پاتیل و ته‌نشینی دانه‌های برنج در قسمت کف پاتیل دو نقطه بحرانی در پخت برنج است که آشپز برای رفع آن از افزودن شعله برای به جوش رساندن آب و کفگیر برای جابه‌جایی برنج از ته پاتیل استفاده می ‌کند که باعث تخریب شیمیایی و فیزیکی دانه‌ های برنج می شود.

نتایج استفاده از دستگاه حباب ساز

افزایش ظرفیت پخت:

با وجود سیستم حباب ساز، اکسیژن رسانی به آب و یکنواختی دمای کل پاتیل، می توان میزان بیشتری برنج را در هر مرحله پخت در پاتیل دانه گیری کرد.

صرفه جویی در میزان برنج مصرفی:

پخت برنج با استفاده از حباب ساز، باعث افزایش طولی برنج یا به اصطلاح قد کشیدن برنج می شود. با این روش برنج 10 تا 15 درصد بیش از روش پخت سنتی، ری می کند در نتیجه میزان برنج مصرفی به دلیل افزایش حجم برنج کاهش می باید.

پخت انواع برنج با هر درجه ای از کیفیت:

پخت همه انواع برنج ایرانی، هندی، پاکستانی و… با هر درجه ای از کیفیت در خط پخت اتوماتیک، بسیار بهتر از پخت با دیگ یا چلوپز صنعتی خواهد شد.

عدم دورریز برنج در حین پخت یا به دلیل کیفیت پخت نامناسب:

دانه گیری مکانیزه، آبکش مناسب اندازه دانه برنج، پیوستگی خط کانوایر، قیف هدایت کننده و سینی جمع آوری دورریز برنج در محل ریل، میزان دورریز برنج را بسیار کاهش می دهد. همچنین برنج پخته شده با این دستگاه بسیار خوش طعم و باکیفیت است؛ بنابراین هرگز برنج به دلیل کیفیت پخت نامناسب دور ریخته نمی شود.