روش های پخت فر کامبی

فر کامبی یا فر پخت ترکیبی (برگرفته از combination) یک فر همه کاره است که امکان پخت غذا را با گردش هوای داغ، بخار و یا ترکیبی از این دو فراهم می کند.

 سیستم پیشرفته کنترل میزان رطوبت کابین در فر کامبی به همراه امکان پخت انواع غذاها در سه حالت هوای داغ، بخار و ترکیبی هیچ محدودیتی در پخت گریل، بخارپز، سرخ کردن، دودی کردن، پخت نان، شیرینی و دسر باقی نمی گذارد.

گردش هوای داغ یا کانوکشن

عملکرد کانوکشن در فر کامبی به صورت جریان یکنواخت هوای داغ در کابین برای پخت یکدست مواد غذایی است. این روش برای پخت پیتزا، گریل و کباب کردن گوشت ها بسیار کاربرد دارد.

بخار

گزینه بخار فر کامبی بروج با 3 حالت بخار بویلر (دانه ریز)، بخار مستقیم (دانه درشت) و بخار ترکیبی برای آب پز کردن و بخارپز کردن مواد غذایی ایدئال است. نتیجه پخت غذاهای ظریف مانند ماهی که در فر معمولی دچار کاهش حجم و خشکی می شود و بافت خود را از دست می دهد، در حالت بخار فرهای کامبی با بهترین کیفیت آماده می شود. پخت سبزیجات در حالت بخارپز فر کامبی به جای آب پز کردن، ارزش غذایی، بافت و رنگ طبیعی سبزیجات را به خوبی حفظ می کند.
  • 01

    بخار دانه ریز

    این نوع بخار با دانه‌های ریز تر و خشک ‌تر برای پخت غذاهای دارای بافت سفت ‌تر و فشرده تر مانند پروتئین‌ها مناسب است.
  • 02

    بخار دانه درشت

    غذاهای دارای بافت لطیف‌تر با بخار دانه درشت که رطوبت بیشتری دارد، کیفیت پخت بهتری خواهند داشت.
  • 03

    بخار ترکیبی

    بخار ترکیبی ویژگی انحصاری فر کامبی بروج در بین تمام فرهای کامبی است. فرهای کامبی موجود در بازار از یکی از روش های تولید بخار در دستگاه خود استفاده می کنند. گرچه این فرها انواع غذاها را آماده می کنند، اما بدیهی است کیفیت بعضی غذاها در آنها عالی و بعضی دیگر معمولی است. بروج هر دو سیستم تولید بخار دانه درشت و بخار دانه ریز را در فرهای کامبی خود به کارگرفته تا مزایای استفاده از هر دو سیستم را به طور توامان در طیف وسیعی از غذاها ایجاد کند.

ترکیب بخار و هوای داغ

پخت ترکیبی وجه تمایز فر کامبی از سایر تجهیزات تهیه غذا به شمار می آید و به آشپز این امکان را می دهد حجم بالای غذاهای مختلف را با مطلوب ترین کیفیت بپزد. در این حالت دستگاه از حرارت و بخار به صورت توام استفاده می کند تا غذا را در زمان کمتر، ترد، آبدار بدون جمع شوندگی و از دست دادن حجم و بافت آماده کند. استفاده از پخت ترکیبی در طبخ غذاهای سنتی ایرانی مانند مرغ مجلسی، کباب کوبیده و... که نیاز به مغزپخت شدن دارند، فوق العاده عمل می کند. میزان رطوبت کابین با توجه به برنامه پخت به صورت خودکار تعیین می شود، گرچه تنظیم دستی برای تعیین دما و رطوبت همواره در دسترس آشپز است. فناوری هوشمند فر کامبی دقیقا می داند برای پخت هر غذایی چه مقدار بخار وارد کابین کند.
NameAgeJob Title
گردش هوای داغ (کانوکشن)خشک
(30 C˚-300 C˚)
انواع استیک، انواع جوجه کباب، انواع ماهی گریل، انواع کباب‌ ها سیب‌زمینی سرخ‌کرده، شنیتسل، ناگت پنیری، کوردن بلو
انواع گراتن، اشترودل، ماکارونی، پیتزا، تخم‌مرغ نیمرو، انواع کوکو، انواع کیک و شیرینی، خشک کردن میوه
Sarah George42Project Manager