communication-1

اطلاعات مشتری

دانشگاه تهران
product-icon

نوع محصول

فر کامبی 20 طبقه

پخت کباب تابه ای در آشپزخانه کوی دانشگاه تهران

استفاده از فر کامبی 20 طبقه بروج در آشپزخانه کوی دانشگاه تهران تغییرات زیادی در پخت غذاها ایجاد کرده است. تکنولوژی پیشرفته این دستگاه با وجود پخت ترکیبی (گردش هوای داغ و بخار) طبخ غذاها را با میزان کم روغن امکان پذیر می سازد.

برای پخت کباب تابه ای به روش غوطه وری در روغن حدود 60 لیتر روغن برای پر کردن تابه گردان لازم است. روغنی که کباب های تابه ای در آن سرخ می شود، دیگر قابل استفاده مجدد برای غذاهای دیگر نیست و باید دور ریخته شود.

کباب تابه ای، ماهی، سیب زمینی نیمه آماده و… غذاهایی است که می توان آنها را در فر کامبی با مقدار اندک روغن آماده کرد. کیفیت پخت و طعم این غذاها بدون جذب روغن بهتر از زمانی است که به صورت غوطه وری در روغن سرخ می شوند.

در هر سینی 8 عدد کباب قرار گرفته است و هر طبقه فر کامبی 20 طبقه گنجایش 2 سینیGN 1/1  را دارد. بنابراین 320 کباب تابه ‌ای پس از گذشت 20 دقیقه آماده می شود. وجود حرارت یکنواخت در همه طبقات و تمام فضای کابین باعث می شود کیفیت پخت همه کباب ها یکسان باشد.

حل شدن مشکلات پخت سنتی با فر کامبی

در پخت سنتی به چندین اجاق و تابه برای سرخ کردن کباب‌ های تابه‌ ای نیاز است که علاوه بر تحمیل هزینه زیاد و اشغال فضای بیشتر در آشپزخانه، تعداد پرسنل بیشتری نیز برای نظارت بر روند پخت باید حضور داشته باشند.

در آشپزخانه هایی که تجهیزات صنعتی پخت مورد استفاده قرار می گیرد معمولا کباب های تابه ای را در تابه گردان سرخ می کنند. در روش غوطه‌وری در تابه‌گردان حدود 60 لیتر روغن لازم است که پس از یک بار استفاده باید دور ریخته شود، زیرا این روغن برای پخت غذاهای دیگر قابل استفاده مجدد نیست.

سرخ کردن مواد غذایی ایمنی کارکنان آشپزخانه را به خطر می اندازد. احتمال پاشیدن روغن داغ و استنشاق گازهای سمی ناشی از حرارت بالای روغن موجب آسیب جسمی آنها می شود.

علاوه بر هزینه روغن، برای تهویه و خارج کردن بوی روغن سوخته و گرمای زیاد محیط باید از هود صنعتی پرقدرت استفاده کرد که هزینه های گزافی را به آشپزخانه تحمیل می کند. 

غذایی که در روغن فراوان سرخ می شود، روغن زیادی را به خود جذب و کیفیت آن کاهش پیدا می کند. جذب روغن باعث بالا رفتن میزان کالری غذا شده و افزایش وزن را به دنبال خواهد داشت.

فر کامبی تمام این مشکلات را حل کرده است. برای پخت کباب تابه ای در این دستگاه نیاز به استفاده از روغن نیست، بنابراین تمام مشکلات مرتبط با روش سرخ کردن برطرف می شود و هزینه ها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. همچنین آشپز می تواند با ایمنی کامل و خستگی کمتر از زمانی که برای نظارت مداوم برای پخت غذا صرف می کرد، برای کارهای واجب دیگر آشپزخانه استفاده کند.