communication-1

اطلاعات مشتری

ذوب آهن اصفهان
product-icon

نوع محصول

خط پخت اتوماتیک برنج

پروژه آشپرخانه ذوب آهن اصفهان

ذوب‌ آهن اصفهان با سابقه فعالیت از سال 1350 به عنوان اولین و بزرگ ترین کارخانه تولیدکننده فولاد ساختمانی و ریل در ایران و بزرگ ترین تولیدکننده محصولات طویل در خاورمیانه شناخته می شود. این مجموعه با ظرفیت ۳ میلیون و ۶۰۰ هزارتن فولاد، انواع مقاطع فولادی صنعتی و ساختمانی را تولید می‌کند.

کارخانه ذوب ‌آهن اصفهان که در جنوب غربی استان اصفهان قرار دارد به دلیل ایفای نقشی مهم در شکل گیری دیگر صنایع فولادی ایران، لقب مادر صنعت فولاد کشور را از آن خود کرده است.

خط پخت اتوماتیک برنج در آشپزخانه مرکزی ذوب آهن

آشپزخانه مرکزی مجموعه بزرگ ذوب آهن اصفهان سالانه بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار پرس غذا پخت می کند. به طور معمول در روزهای کاری ۱۱ هزار پرس غذا طبخ و توزیع می شود، البته در روزهای غیرکاری، میزان وعده ناهار کمتر است.

در این آشپزخانه بزرگ حدود ۳۴۰ نفر در فرایند آماده سازی، انبارش، طبخ و توزیع غذای شرکت فعالیت دارند.

راه اندازی دستگاه خط پخت اتوماتیک برنج چهار پاتیل بروج در آشپزخانه ذوب آهن طبخ برنج انبوه را آسان کرده است. این دستگاه با ظرفیت پخت 6 هزار پرس در ساعت، زمان آماده شدن غذا را به طرز چشمگیری کاهش داده است.

خط پخت اتوماتیک برنج با حفظ آب پاتیل برای 5 تا 8 بار تکرار عملیات پخت در مصرف آب صرفه جویی می کند. میزان مصرف آب به ویژه در استان اصفهان به دلیل کم آبی از اهمیت زیادی برخوردار است.

وجود سیستم حباب ‌ساز کمک می کند برنج در دمای زیر نقطه جوش بپزد. با این روش دانه های برنج حدود 10 تا 15 درصد بیشتر ری می کنند. این سیستم با ایجاد تلاطم در آب ضمن یکنواخت کردن دمای کل پاتیل آشپز را از به کار بردن کفگیر برای زیر و کردن دانه های برنج بی نیاز می کند.

پخت برنج در دمای زیر نقطه جوش و و حفظ آب پاتیل برای پخت های بعدی باعث می شود دمای آشپزخانه بالا نرود، بنابراین برای تهویه هوا اجباری به استفاده از دستگاه های پرقدرت تهویه وجود ندارد.    

ایمنی پرسنل آشپزخانه

در پخت سنتی و در مرحله دانه گیری، آشپز و پرسنل به دلیل مواجهه با شعله و آب جوش مدام در معرض خطر سوختگی قرار دارند. تخلیه دیگ های بزرگ و بلند کردن آبکش های پر از برنج از نظر فیزیکی بسیار صدمه وارد می کند.

خط پخت اتوماتیک با مکانیزه کردن مراحل پخت، وجود آبکش متحرک و کانوایر دوطبقه نفرساعت نیروی انسانی و زحمت پرسنل آشپزخانه را کاهش می دهد.   

طبخ برنج در این دستگاه علاوه بر پخت باکیفیت تر و خوش طعم تر، باعث صرفه ‌جویی قابل توجه در مصرف منابع انرژی، برنج مصرفی و سایر هزینه ‌های مجموعه می ‌شود.