پخت بادمجان با فر کامبی بروج

بادمجان سرخ کرده با فر کامبی بروج

سرخ کردن بادمجان در تابه های بزرگ پر از روغن داغ، برای آشپزها دشواری های زیادی دارد. خطر پاشیدن روغن داغ روی دست و صورت، نظارت مداوم به فرآیند سرخ شدن، گرمای محیط و بوی روغن سوخته بسیار طاقت فرساست.

از طرف دیگر در روش غوطه وری برای سرخ کردن 2 کیلوگرم بادمجان به حدود یک لیتر روغن نیاز داریم و روغن باقی ‌مانده برای مصارف دیگر غیر قابل استفاده است.

با کمک فر کامبی بروج می توان بسیاری از مواد غذایی سرخ کردنی مانند سیب زمینی، بادمجان، شنیتسل، ناگت، کتلت، کوکو و… را با میزان روغن ناچیز آماده کرد. تکنولوژی پیشرفته این دستگاه و حرارت یکنواخت در کل کابین این امکان را فراهم می سازد.

برای سرخ کردن بادمجان در فر کامبی کافی است بادمجان های پوست گرفته شده را به ضخامت 1 سانتی متر برش دهیم و حدود نیم ساعت در محلول آب نمک قرار دهیم تا تلخی آنها گرفته شود. سپس بادمجان ها را در سینی می چینیم و روی آن کمی روغن اسپری می کنیم.

برنامه پخت چند مرحله ای

برنامه پخت چند مرحله ای این امکان را برای آشپز فراهم می کند تا غذا را با بهترین کیفیت طبخ کند. برای سرخ کردن بادمجان این برنامه را با دو مرحله تنظیم می کنیم.

مرحله اول 13 دقیقه پخت ترکیبی (گریل و بخار) با دمای 200 درجه سانتی گراد و رطوبت 50 درصد و مرحله دوم 10 دقیقه گریل با دمای 200 درجه سانتی گراد. سینی را داخل دستگاه قرار می دهیم.

پس از آلارم دستگاه، سینی را از فر خارج می کنیم. بادمجان ها به خوبی پخته و رنگ آنها کاملا طلایی شده است. در هر بار پخت می توان مقدار زیادی بادمجان را با روغن کم آماده کرد. بدیهی است علاوه بر سالم بودن غذا، به میزان چشمگیری در هزینه روغن صرفه جویی می شود.

یکی از مهم ترین مزایای فر کامبی بروج، ایمنی آن برای آشپز و سایر پرسنل آشپزخانه است. با این دستگاه دیگر نگران خطرات روغن داغ، شعله و… نخواهید بود.

همچنین دیگر لازم نیست آشپز در تمام مدت به پخت غذا نظارت داشته باشد. سینی حاوی مواد غذایی را در دستگاه قرار می دهد و پس از گذشت زمان لازم و به صدا درآمدن آلارم، غذای آماده شده را تحویل می گیرد.

در آشپزخانه سازمان ها، کیترینگ ها، رستوران ها و… می توان از زمان های بین وعده های غذایی که دستگاه پخت و پز ندارد استفاده کرد و مواد اولیه غذاها مانند بادمجان یا پیاز را سرخ کرد.

فر کامبی بروج با اصلاح روش پخت بسیاری از غذاها، به میزان قابل توجهی در هزینه های آشپزخانه صرفه جویی می کند.

به اشتراک بگذارید

فر کامبی بروج

ارتباط با کارشناسان فروش

021-58723

مطالب مرتبط ...