گزارش صدا و سیما از دستگاه خط پخت اتوماتیک برنج

در راستای توجه به اهمیت صرفه جویی در مصرف آب، هدررفت آب در آشپزخانه های صنعتی به ویژه در پخت برنج انبوه به روش سنتی مورد توجه متخصصان بروج قرار گرفت. دستگاه خط پخت اتوماتیک برنج با اولویت حفظ آب پاتیل به منظور تکرار عملیات پخت و در نتیجه صرفه جویی در مصرف آب طراحی و ساخته شد.

این دستگاه با وجود سیستم حفظ آب پاتیل برای تکرار 3 تا 6 بار عملیات پخت و همچنین سیستم حباب ساز، پخت برنج انبوه را متحول کرده است. وجود حباب اکسیژن در پاتیل با حذف کفگیر و یکنواخت کردن دمای آب از تخریب دانه های برنج جلوگیری کرده و پخت باکیفیت‌تر برنج را به دنبال دارد. همچنین به دلیل پخت در دمای مناسب، مواد مغذی برنج حفظ می شود.

خط پخت اتوماتیک برنج دارای 5 گواهی ثبت اختراع است. این دستگاه با صرفه‌‌جویی 80 درصدی در مصرف آب، کاهش مصرف برنج خام به دلیل افزایش ری، صرفه‌جویی در مصرف گاز به دلیل عدم نیاز به جوشاندن مجدد آب، کاهش نفرساعت نیروی انسانی و… ضمن افزایش سرعت و ظرفیت پخت (تعداد پرس در وعده)، مجموع هزینه‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

خط پخت اتوماتیک برنج بروج در آشپزخانه بسیاری از دانشگاه ها، سازمان ها، مراکز نظامی و… در حال پخت برنج است و در کنار صرفه جویی های بسیار، با کاهش زحمت و کار جسمانی آشپزها و کمک آشپزها آسودگی بیشتری را برای آنها به ارمغان آورده است.

به اشتراک بگذارید

فر کامبی بروج

ارتباط با کارشناسان فروش

021-58723

مطالب مرتبط ...