معرفی خط پخت اتوماتیک برنج در رویداد همکاری فناورانه در خدمت رسانی به زائران اربعین

معرفی خط پخت اتوماتیک

رویداد «همکاری فناورانه در خدمت‌رسانی به زائران اربعین» با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و همچنین همکاری سازمان تبلیغات اسلامی در تاریخ ۲۳ مرداد 1402 از ساعت ۹ صبح تا ۱۶ عصر برگزار شد. در این رویداد که با هدف شناسایی نیاز‌ها در مسیر پیاده ‌روی اربعین و استفاده از ظرفیت شرکت ‌های دانش‌ بنیان‌ تدارک دیده شده بود، خط پخت اتوماتیک برنج محصول بروج نیز در کنار سایر محصولات و خدمات شرکت های دانش بنیان ارائه شد.

شرکت های دانش بنیان بسیاری در پنج حوزه سلامت، ارتباطات، حمل و نقل، صنایع خلاق و بیمه، دستاوردهای فناورانه خود را به منظور خدمات ‌رسانی بهتر به زائران اربعین حسینی معرفی کردند. از افراد مهم حاضر در این رویداد می توان به محمد صادق خیاطیان رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد.  

چرا خط پخت اتوماتیک برنج به موکب داران معرفی شد؟

یکی از مهم ‌ترین خدمات موکب‌ های اربعین، طبخ و توزیع غذا در میان زائران حسینی است. محصول خط پخت اتوماتیک برنج با هدف آسان کردن طبخ غذای انبوه در موکب ‌ها و همچنین صرفه جویی در مصرف آب و گاز در رویداد خدمت ‌رسانی به زائران اربعین معرفی شد.

خط پخت اتوماتیک مجهز به سیستم حفظ آب پاتیل و تزریق حباب هوای بهداشتی، برنج را به صورت مکانیزه و با کیفیت عالی پخت می کند.  

این دستگاه با طراحی آبکش به صورت متحرک، آب را داخل پاتیل حفظ می ‌کند و می ‌توان برای پخت برنج ‌های ایرانی حداقل 3 بار و برنج‌ های خارجی حداقل 4 بار از آب اولیه پاتیل استفاده کرد. 

معرفی خط پخت اتوماتیک2

مشکلاتی نظیر کمبود آب شرب، محدودیت در مصرف گاز، جمع آوری فاضلاب و پساب، زمان زیاد پخت انبوه، کمبود فضای پخت و نیروی انسانی، کار پخت غذا را برای موکب داران بسیار دشوار می کند.

استفاده از دستگاه خط پخت اتوماتیک برنج با مکانیزه کردن مراحل دانه گیری و آبکشی برنج در یک فضای محدود، علاوه بر راحت کردن کار آشپز در مصرف آب و گاز نیز به میزان قابل توجهی صرفه جویی می کند.  

تامین آب شرب و گاز مصرفی که عموما به صورت کپسول گاز در دسترس است، از دغدغه های موکب ها محسوب می شود.

همچنین تجمع موکب‌ ها در کنار یکدیگر، در فضای مورد نیاز برای پخت و پز و توزیع غذا محدودیت ایجاد می‌ کند. اما دستگاه خط پخت اتوماتیک با اشغال تنها 15 متر مربع فضا، پخت حجم بالای غذا را در مدت زمان کمتر امکان پذیر می سازد.   

پخت پلوهای مخلوط مانند عدس پلو، سبزی پلو، لوبیا پلو و… نیز که به عنوان نذری در موکب ها و هیئت ها پخش می شود، در این دستگاه بسیار راحت ‌تر صورت می گیرد.

استقبال موکب داران از خط پخت اتوماتیک برنج

خط پخت اتوماتیک به دلیل قابلیت های موثر در حل مشکلات موکب داران، بسیار مورد توجه آنها قرار گرفت. مکانیزه بودن دستگاه، امکان تکرار عملیات پخت در آب اولیه پاتیل، عدم نیاز به کفگیر زدن در حین پخت، آبکشی روی خط کانوایر و.. پخت برنج در حجم زیاد را با بهترین کیفیت پخت و طعم برای موکب ها بسیار آسان می کند.

این دستگاه مورد توجه رسانه ها نیز قرار گرفت. پوشش خبری شبکه یک صدا و سیما در گزارش خود از رویداد خدمت‌ رسانی به زائران اربعین، به معرفی خط پخت اتوماتیک بروج نیز پرداخت.

به اشتراک بگذارید

فر کامبی بروج

ارتباط با کارشناسان فروش

021-58723

مطالب مرتبط ...