پخت کباب تابه ای با فر بروج

پخت کباب تابه ای با فر بروج

کباب تابه ای یکی از غذاهای ثابت منوی غذای ایرانی در بسیاری از سازمان ها و ادارات محسوب می شود. پخت یکدست حجم انبوه این غذا به روش سنتی بسیار دشوار است و زحمت زیادی را به پرسنل آشپزخانه تحمیل می کند.

فر بروج با وجود تکنولوژی پیشرفته و ایجاد حرارت یکنواخت در تمام طبقات دستگاه، پخت یکنواخت حجم انبوه غذا را امکان پذیر می سازد؛ بنابراین با افزایش سرعت و ظرفیت پخت در زمان و مصرف منابع انرژی صرفه جویی می کند.

این دستگاه علاوه بر پخت به روش کانوکشن و بخار، پخت ترکیبی (گردش هوای داغ و بخار) را در اختیار آشپز قرار می دهد. با این روش، بسیاری از غذاها از جمله کباب تابه ای را می توان بدون روغن یا با میزان کم روغن آماده کرد.

کباب تابه ای سالم و خوشمزه

در آشپزخانه های صنعتی که غذاها به روش سنتی آماده می شوند، به طور معمول کباب تابه ای به روش غوطه وری در روغن داخل دستگاه تابه گردان پخت می شود. در این روش حدود 60 لیتر روغن برای پر کردن تابه گردان لازم است.

پس از پایان پخت، روغنی که کباب های تابه ای در آن سرخ می شود، دیگر قابل استفاده مجدد برای غذاهای دیگر نیست و باید دور ریخته شود. بدیهی است خرید روغن، هزینه بسیاری برای آشپزخانه ها به همراه دارد.

اما اگر یک دستگاه فر بروج در آشپزخانه حضور داشته باشد، می توان حجم زیاد کباب تابه ای را بدون روغن، با کیفیت پخت و طعم عالی و در مدت زمان کمتر آماده کرد.

به طور معمول در هر سینی 8 عدد کباب قرار داده می شود و هر طبقه فر 20 طبقه بروج، گنجایش 2 سینیGN 1/1  را دارد. بنابراین 320 کباب تابه ‌ای پس از گذشت 20 دقیقه آماده می شود. وجود حرارت یکنواخت در همه طبقات  و تمام فضای کابین باعث می شود کیفیت پخت همه کباب ها یکسان باشد.

نکته مهمی درباره طعم غذاهای سرخ کردنی از جمله کباب تابه ای، ماهی، سیب زمینی خلالی، کوکو و… که با فر بروج پخت شده اند وجود دارد؛ کیفیت پخت و طعم این غذاها بدون جذب روغن بهتر از زمانی است که به صورت غوطه وری در روغن سرخ می شوند.

بنابراین علاوه بر تامین سلامت غذا و ارائه طعم بهتر، در هزینه خرید روغن نیز صرفه جویی می شود.

حفظ ایمنی آشپز و پرسنل آشپزخانه

در آشپزخانه های صنعتی که به روش سنتی غذا می پزند، چندین اجاق و تابه برای سرخ کردن مواد غذایی وجود دارد. همچنین پرسنل زیادی باید برای نظارت بر فرآیند سرخ شدن حضور داشته باشند.

هنگام سرخ کردن غذاها، همواره احتمال پاشیدن روغن داغ و سوختگی افراد وجود دارد و استنشاق گازهای سمی ناشی از حرارت بالای روغن، به سیستم تنفسی پرسنل آسیب جدی وارد می کند.

فر بروج با بالاترین حد ایمنی برای کارکنان آشپزخانه طراحی و تولید شده است. برای پخت کباب تابه ای در این دستگاه نیاز به استفاده از روغن نیست، بنابراین تمام مشکلات مرتبط با روش سرخ کردن برطرف می شود.

این دستگاه به صورت ارگونومیک در نظر گرفته شده است تا آشپز در حین انتقال دادن سینی ها به کابین پخت، کمترین فشار جسمی را تحمل کند. مدل 20 طبقه فر بروج دارای ترولی مخصوص برای وارد و خارج کردن آسان و ایمن سینی ها به دستگاه است. پرسنل با ایمنی کامل و خستگی کمتر نسبت به روش پخت سنتی، می توانند زمان خود را برای کارهای واجب دیگر آشپزخانه صرف کنند.

به اشتراک بگذارید

فر کامبی بروج

ارتباط با کارشناسان فروش

021-58723

مطالب مرتبط ...