پخت قورمه سبزی رژیمی

پخت سبزی قورمه سبزی با فر بروج

فر بروج علاوه بر پخت غذاهای متنوع، در مرحله آماده ‌سازی مواد اولیه غذا مانند سبزی قرمه سبزی نیز عالی عمل می کند. وجود سیستم بخار سه گانه پخت بسیاری از مواد غذایی سرخ کردنی مانند سبزی قرمه سبزی، بادمجان، سیب زمینی، شنیتسل، ناگت، کتلت، کوکو، پیازداغ و… را با مقدار کم روغن و بدون نیاز به نظارت مداوم آشپز امکان پذیر می سازد.

برای تهیه سبزی سرخ کرده در آشپزخانه های صنعتی، سبزی خرد شده را در تابه های بزرگ حاوی روغن داغ سرخ می کنند. روغن در دمای بسیار بالا حرارت می بیند و ترکیبات سمی و آسیب زا ایجاد می کند.

نظارت مداوم به فرآیند سرخ شدن، خطر پاشیدن روغن داغ روی دست و صورت، گرمای محیط و بوی روغن سوخته بخشی از مشکلات پخت در حجم انبوه است که پرسنل آشپزخانه با آن سروکار دارند.

تجهیزات پخت مدرن همچون فر بروج به دلیل برخورداری از تکنولوژی های روز دنیا با اصلاح روش های پخت و ایجاد ایمنی برای آشپز و کمک آشپز، تهیه غذا در حجم انبوه را آسان می کنند. 

برنامه پخت چند مرحله ای

برای سرخ کردن سبزی قرمه سبزی با فر بروج دو مرحله در نظر می گیریم که در مجموع 90 دقیقه زمان صرف می شود. مقداری روغن روی سبزی خردشده اسپری کرده و آن را به صورت یکدست داخل سینی می ریزیم.

مرحله اول شامل بخار دانه درشت با دمای 120 درجه سانتی گراد به مدت 30 دقیقه و مرحله دوم ترکیب گریل و بخار با دمای 150 درجه سانتی گراد،، میزان رطوبت 30 درصد به مدت 60 دقیقه تعیین می شود.

در حین پخت به هم زدن سبزی، جا به جا کردن سینی ها و تغییر دما نیازی نیست. بنابراین آشپز در این زمان می تواند بدون نگرانی بابت کیفیت پخت، به کارهای مهم دیگر بپردازد. پس از گذشت 90 دقیقه، سبزی قرمه سبزی با رنگ و پخت عالی آماده می شود.

مزایای آماده کردن سبزی قرمه سبزی با فر بروج

سرخ کردن سبزی در این دستگاه بدون نیاز به نظارت مداوم، بوی نامطبوع سبزی و روغن سوخته و همچنین خطر پاشیدن روغن داغ برای آشپز انجام می شود. سبزی آماده شده از نظر ارزش غذایی سالم تر است، زیرا مانند روش سنتی در روغن زیاد سرخ نشده است. 

در آشپزخانه رستوران ها، کیترینگ ها، سازمان ها و… می توان از زمان های بین وعده های غذایی که دستگاه پخت و پز ندارد استفاده کرد و مواد اولیه غذاها مانند پیاز، سبزی قرمه سبزی یا بادمجان را سرخ کرد.

فر کامبی بروج به دلیل برخورداری از سیستم بخار سه‌ گانه و تنظیم کیفیت بخار، روش های پخت سنتی را اصلاح کرده است. این دستگاه تنها فر موجود در جهان است که سه نوع بخار شامل بخار دانه درشت، بخار دانه ریز و بخار ترکیبی را برای پخت حرفه ای ارائه می کند.

سیستم بخار سه گانه در پخت باکیفیت انواع غذاهای ایرانی به ویژه در پخت انبوه، بسیار موثر عمل می کند.

فر بروج با کاهش مصرف منابع انرژی، نفرساعت نیروی انسانی و روغن، به میزان قابل توجهی در هزینه های آشپزخانه صنعتی صرفه جویی می کند.

به اشتراک بگذارید

فر کامبی بروج

ارتباط با کارشناسان فروش

021-58723

مطالب مرتبط ...