پخت باقلوا در فر بروج

پخت باقلوا در فر بروج

برای گرامیداشت روز باقلوا در آشپزخانه بروج دست به کار شدیم و با فر کامبی باقلوا درست کردیم.

فر کامبی بروج با تامین حرارت یکنواخت در کل کابین از 30 تا 300 درجه سانتی گراد، پخت انواع نان، کیک و شیرینی را به بهترین حالت امکان پذیر می سازد.     

باقلوا به شکل امروزی برای اولین بار در سال 1473 میلادی در آشپزخانه کاخ توپ کاپی در استانبول ترکیه سرو شده است. این شیرینی در دوره عثمانی از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و برای جشن ها و مراسم رسمی در بین مردم پخش می شده است.

معروف ‌ترین باقلواها در ایران به شهرهای تبریز، یزد، قزوین و استان گیلان تعلق دارد. باقلوای مشابه نوع ترکیه‌ ای را می ‌توان در تبریز، پایتخت قنادی ایران پیدا کرد.

باقلوای ترکی، شیرینی همیشه محبوب

برای پخت باقلوا به خمیر مخصوص باقلوا، کره، گردو خرد شده، پودر پسته، پودر هل، دارچین و شربت نیاز داریم. ورقه ای از خمیر را داخل قالب قرار می دهیم و آن را به کره ذوب شده آغشته می کنیم. پس از قرار دادن چند ورقه، از مخلوط پودر گردو و پسته اضافه می کنیم و همین طور ادامه می دهیم تا تمام خمیرها چیده شود. سپس لایه آخر را نیز به کره آغشته می کنیم و با استفاده از چاقوی تیز برش می دهیم.

سینی را داخل فر بروج که با دمای 170 درجه سانتی گراد تنظیم شده به مدت 30 دقیقه قرار می دهیم. در این مرحله باقلوا باید کاملا برشته و طلایی شود.

زنگ هشدار دستگاه پس از گذشت زمان تعیین شده به صدا در می آید. پس از خارج کردن سینی، شربتی را که هم دمای محیط است، به باقلوا اضافه می کنیم. حداقل نیم ساعت زمان می دهیم تا شربت جذب باقلوا شود؛ باقلوایی شیرین، ترد و خوشرنگ با پخت یکنواخت!

یکی از مهم ترین مزایای فر کامبی بروج قابلیت پخت انبوه است. در فر 10 طبقه می توان در یک وعده پخت، تعداد زیادی باقلوا آماده کرد. به دلیل وجود حرارت یکنواخت در تمام طبقات دستگاه، باقلواها با کیفیت یکسان پخت می شوند.

باقلوا شیرینی محبوبی است که ارائه آن در منو می تواند مشتریان بیشتری را جذب رستوران یا کافه شما کند. با وجود فر کامبی بروج در آشپزخانه رستوران، می توان انواع باقلوا را در کنار سفارش های دیگر به مشتریان ارائه داد. یک منوی متنوع، قطعا تعداد مشتریان را افزایش داده و میزان سود را ارتقا می دهد.

به اشتراک بگذارید

فر کامبی بروج

ارتباط با کارشناسان فروش

021-58723

مطالب مرتبط ...