پخت ماهی قزل آلا سرخ کرده با فر کامبی بروج

پخت ماهی قزل آلا سرخ کرده با فر کامبی بروج

ماهی یکی از بهترین غذاهای پروتئینی برای همه گروه های سنی است. این غذای محبوب که در اکثر رستوران ها، کیترینگ ها، سازمان ها و… ارائه می شود، به شیوه های مختلفی نظیر کبابی، سرخ کرده، بخارپز و… طبخ می شود.

با وجود فر کامبی بروج شما می توانید انواع ماهی را با روش‌ های مختلف گریل، بخارپز یا پخت ترکیبی بپزید. اگر فیله ماهی برشته مد نظرتان است، روش گریل را انتخاب کنید. اگر باید غذای رژیمی برای بیماران، کارکنان یا مشتریان رستوران آماده کنید روش بخارپز برای غذاهای دریایی ایدئال است.

ما این بار از برنامه «سرخ کردن» منوی پنل کنترل هوشمند استفاده کردیم. فیله‌ های ماهی قزل‌ آلا را با مقداری روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه طعم ‌دار کردیم و روی سینی گریل کراس قرار دادیم.

لوازم جانبی فر کامبی بروج برای انواع روش پخت در نظر گرفته شده است و نیازهای آشپزخانه را به خوبی برطرف می کند. سینی گریل کراس با ایجاد ظاهر کلاسیک برای گریل استیک گوشت، مرغ و ماهی به کار برده می شود.

برنامه پخت چند مرحله ای

از منوی پیش فرض دستگاه سرخ کردن و سپس ماهی قزل آلای سرخ کرده را انتخاب می کنیم. این برنامه از دو مرحله تشکیل شده است. مرحله اول شامل پخت ترکیبی گردش هوای داغ و بخار با درجه حرارت 250 درجه سانتی گراد به مدت 7 دقیقه و مرحله بعد شامل گریل با دمای 260 درجه سانتی گراد به مدت 4 دقیقه است.

استفاده از پخت ترکیبی برای طبخ ماهی باعث می شود گوشت ماهی در عین برشتگی آبدار باشد؛ پخت ترکیبی (گردش هوای داغ و بخار به صورت توام) وجه تمایز کامبی بروج از سایر فرها محسوب می شود.

پخت ماهی به روش غوطه‌وری در روغن، مشکلات زیادی در آشپزخانه به همراه دارد. آشپز در معرض خطر پاشیدن روغن داغ قرار می گیرد. بوی روغن سوخته تمام فضا را پر می کند و استشمام آن به سلامت پرسنل ضرر می زند.

سرخ کردن تعداد زیاد ماهی در تابه های بزرگ نیاز به نظارت مداوم آشپز دارد؛ در صورتی که با پخت ماهی در فر کامبی آشپز بدون اینکه در معرض خطر باشد، می تواند از زمان خود برای کارهای واجب تر استفاده کند.

روغنی که برای سرخ کردن ماهی استفاده می شود، دیگر قابلیت استفاده مجدد ندارد و باید دور ریخته شود. بدیهی است تامین روغن هزینه زیادی را به آشپزخانه تحمیل می کند.

یکی از مزایای پخت با فر کامبی حفظ بافت، شکل، رنگ و طعم مواد غذایی است. فناوری پخت هوشمند این دستگاه رطوبت داخل بافت مواد غذایی و ریزمغذی های آن را حفظ کرده و باعث می شود ارزش غذایی ارتقا پیدا کند.

به اشتراک بگذارید

فر کامبی بروج

ارتباط با کارشناسان فروش

021-58723

مطالب مرتبط ...