پخت غذاهای نیمه آماده با فر بروج

پخت غذاهای نیمه آماده با فر بروج

پخت غذاهای نیمه ‌آماده مانند ناگت مرغ، کوردن بلو، پیاز سوخاری، کوکو سبزی، فلافل و… در حجم انبوه به روش غوطه وری در روغن، کاری دشوار و وقت گیر برای پرسنل آشپزخانه محسوب می شود. با فر بروج می توان این غذاها را به راحتی و با کمترین میزان روغن آماده کرد.

مشکلات سرخ کردن غذا در آشپزخانه های صنعتی

آشپز در زمان سرخ کردن غذاها باید نظارت مداوم داشته باشد تا از سوختگی و یا سرخ شدن نامطلوب جلوگیری کند. خطر پاشیدن روغن داغ به دست و صورت آشپز یا پرسنل همواره وجود دارد.

گرما و بوی روغن سوخته در فضای آشپزخانه می پیچد و ضمن آسیب زدن به سلامت پرسنل، کار کردن را برای آنها طاقت فرسا می کند.

جذب روغن در غذاهای نیمه آماده بسیار بالاست بنابراین غذایی که به روش غوطه وری در روغن آماده می شود، چرب و ناسالم خواهد بود.

علاوه بر کاهش سلامت غذا، هزینه روغن مصرفی یکی از مهم ترین هزینه های آشپزخانه های صنعتی محسوب می شود. تابه های پر از روغن، پس از سرخ کردن غذاهای نیمه آماده غیر قابل استفاده مجدد است و باید دور ریخته شود.

مشکلات سرخ کردن غذا در آشپزخانه های صنعتی

فر کامبی بروج با وجود برخورداری از 3 روش پخت گردش هوای داغ (کانوکشن)، بخارپز و پخت ترکیبی، طبخ غذاهای نیمه آماده را به صورت کم روغن یا حتی بدون روغن امکان پذیر می کند. غذاهای نیمه آماده نظیر ناگت ها، سوخاری ها، کوردن بلو، کوکو سبزی، فلافل، سیب زمینی خلالی و… که در روش سنتی با غوطه وری در روغن سرخ می شوند را می توان در این دستگاه بدون روغن آماده کرد.

تنها کافی است غذاهای مورد نظر را داخل سینی قرار دهیم و برنامه پخت غذای نیمه آماده را از منوی «سرخ کردن» انتخاب کنیم. این برنامه شامل دو مرحله است. مرحله اول بخار ترکیبی (بخار دانه درشت و دانه ریز) با دمای 120 درجه سانتی گراد به مدت 2 دقیقه تا بافت غذا نرم شود و مرحله دوم گریل با دمای 210 درجه سانتی گراد به مدت 10 دقیقه تا غذا با کیفیت پخت عالی آماده شود. 

شما می توانید چند نوع غذای نیمه آماده را به طور همزمان در طبقات مختلف یک دستگاه بپزید، بدون اینکه بوی غذاها با یکدیگر مخلوط شود. در مدت زمان کمتر از 15 دقیقه، تمام غذاها بدون نیاز به نظارت مداوم آشپز، گرما و بوی نامطبوع در محیط و کاهش چشمگیر مصرف روغن حاضر است.   

به اشتراک بگذارید

فر کامبی بروج

ارتباط با کارشناسان فروش

021-58723

مطالب مرتبط ...