پخت کاپ کیک در فر کامبی بروج

پخت کاپ کیک در فر بروج

به مناسبت 15 دسامبر، روز جهانی کاپ ‌کیک در آشپزخانه بروج دست به کار شدیم و با همراهی فر بروج تعداد زیادی کاپ ‌کیک پختیم و این روز قشنگ را جشن گرفتیم.

کاپ کیک یا کیک فنجانی، کیک تک نفره ای است که به طور معمول در قالب های فویلی یا کاغذی یا در فنجان پخته شده و سطح آن با استفاده از خامه فرم گرفته شده یا آیسینگ تزئین می شود. 

سابقه پخت کاپ کیک به سال های دوری می رسد. اولین بار از این کیک خوشمزه در سال 1796 با جمله «پخت کیکی نرم و سبک در فنجان های کوچک» در کتابی به نام American Cookery یاد شده است. 

در قرن نوزدهم میلادی بعضی قنادها، کیک را در فنجان های سفالی می پختند و نام کاپ کیک از این فنجان ها گرفته شده است.

در حال حاضر انواع کاپ کیک با طعم های مختلف شکلاتی، وانیلی، موزی، لیمویی و… و با اشکال بسیار متنوع در قنادی ها و کافه شیرینی ها ارائه می شود.

حرارت یکنواخت در تمام طبقات

وجود حرارت یکنواخت در تمام کابین دستگاه در پخت مناسب و یکسان انواع کیک، شیرینی و نان ها تاثیر بسزایی دارد. این موضوع به ویژه در پخت انبوه از اهمیت زیادی برخوردار است.

وجود فن در این دستگاه کمک می کند حرارت به طور یکنواخت در تمام طبقات پخش شود بنابراین، تمام کیک ها در همه طبقات با پخت و رنگ رویه یکسان آماده می شوند.

برنامه پخت کاپ کیک در پنل کنترل هوشمند به صورت دو مرحله ای تعریف شده است. مرحله اول شامل پخت ترکیبی (گردش هوای داغ و بخار) با دمای 150 درجه سانتی گراد به مدت 15 دقیقه و مرحله دوم کانوکشن با دمای 160 درجه سانتی گراد به مدت 15 دقیقه تعیین شده است.    

فر بروج با وجود حرارت یکنواخت در تمام کابین، 24 کاپ‌ کیک 60 گرمی را در هر طبقه با پخت یکدست و پف کامل می پزد؛ بنابراین یک فر 10 طبقه در هر وعده پخت 240 عدد کاپ ‌کیک تحویل می دهد.

اگر فر 20 طبقه را در اختیار داشته باشید، با توجه به ظرفیت 48 عددی کاپ کیک در هر طبقه، 960 کاپ کیک در یک وعده پخت خواهید داشت.

سازمان ها و ادارات می توانند با استفاده از فر بروج علاوه بر پخت انبوه غذا با زحمت، هزینه و ریسک کمتر، میان ‌وعده ‌هایی همچون کاپ ‌کیک را با کمترین میزان هزینه برای پرسنل خود تهیه کرده و رضایت شغلی آنها را افزایش دهند.

به اشتراک بگذارید

فر کامبی بروج

ارتباط با کارشناسان فروش

021-58723

مطالب مرتبط ...