پخت کتلت با فر بروج

پخت کتلت با فر بروج

کتلت از آن دسته غذاهایی است که به دلیل مصرف زیاد روغن و نیاز به نظارت مداوم آشپز کمتر در برنامه غذایی ادارات و سازمان ها قرار می گیرد.

سرخ کردن کتلت به روش غوطه وری در روغن باعث جذب مقدار زیادی روغن شده، در نتیجه غذای ناسالمی خواهیم داشت. همچنین دمای آشپزخانه بالا رفته و فضا مملو از گازهای آلاینده و بوی روغن سوخته خواهد شد.

مصرف زیاد روغن و تهیه دستگاه های تهویه پرقدرت هزینه زیادی را به آشپزخانه تحمیل می کند. همچنین پرسنل آشپزخانه به دلیل مواجه با شعله و روغن داغ همیشه در معرض خطر هستند.

در حال حاضر تجهیزات مدرن آشپزخانه صنعتی با اصلاح روش های پخت سنتی، علاوه بر آسان کردن تهیه غذا در حجم انبوه به میزان قابل توجهی در مصرف منابع انرژی و هزینه ها صرفه جویی می کنند.

فر کامبی بروج تنها فر شخصی‌ سازی شده برای پخت غذای ایرانی با سیستم بخار سه گانه، پخت هر غذایی را ممکن می کند.

یکی از مهم ترین مزایای پخت کتلت در این دستگاه به حداقل رسیدن میزان روغن مصرفی است. تنها کافی است سینی مخصوص را که گنجایش 8 عدد کتلت دارد با استفاده از اسپری روغن چرب کنیم و مایه کتلت را در آن بریزیم.

پخت کتلت با بخار ترکیبی

آشپز در زمان سرخ کردن غذاها باید نظارت مداوم داشته باشد تا از سوختگی و یا سرخ شدن نامطلوب جلوگیری کند. خطر پاشیدن روغن داغ به دست و صورت آشپز یا پرسنل همواره وجود دارد.

گرما و بوی روغن سوخته در فضای آشپزخانه می پیچد و ضمن آسیب زدن به سلامت پرسنل، کار کردن را برای آنها طاقت فرسا می کند.

جذب روغن در غذاهای نیمه آماده بسیار بالاست بنابراین غذایی که به روش غوطه وری در روغن آماده می شود، چرب و ناسالم خواهد بود.

علاوه بر کاهش سلامت غذا، هزینه روغن مصرفی یکی از مهم ترین هزینه های آشپزخانه های صنعتی محسوب می شود. تابه های پر از روغن، پس از سرخ کردن غذاهای نیمه آماده غیر قابل استفاده مجدد است و باید دور ریخته شود.

مشکلات سرخ کردن غذا در آشپزخانه های صنعتی

فرهای کامبی موجود در بازار مجهز به یکی از سیستم های تولید بخار هستند، اما فر بروج دارای سیستم بخار سه گانه است. این دستگاه علاوه بر بخار دانه درشت و بخار دانه ریز، ترکیبی از دو نوع بخار را در اختیار آشپز قرار می دهد تا بهترین نتیجه پخت حاصل شود.

استفاده از پخت ترکیبی (گردش هوای داغ و بخار به صورت همزمان) با ارتقای کیفیت پخت، از کاهش حجم و آب میان بافتی پروتئین ها جلوگیری می کند.

برای کتلت، برنامه پخت دو مرحله‌ ای شامل بخار ترکیبی و گریل در منو پنل کنترل هوشمند ذخیره شده است. مرحله اول بخار ترکیبی با دمای 120 درجه سانتی گراد به مدت 10 دقیقه و مرحله دوم گردش هوای داغ با دمای 200 درجه سانتی گراد به مدت 10 دقیقه در نظر گرفته شده است.  

بنابراین کتلت ها با کمترین میزان روغن و بدون نظارت دائم آشپز با بافت نرم و رویه ترد فقط در مدت زمان 20 دقیقه آماده می شوند. هر سینی گنجایش 8 عدد کتلت را دارد، بنابراین یک دستگاه 10 طبقه 80 کتلت و فر 20 طبقه (1×2) بروج 320 کتلت تحویل می دهد.

قابلیت پخت انبوه در فر بروج، سرعت و ظرفیت پخت را به طرز چشمگیری افزایش می دهد. با وجود این دستگاه در آشپزخانه، دیگر نگران دیر آماده شدن غذا نخواهید بود!  

به اشتراک بگذارید

فر کامبی بروج

ارتباط با کارشناسان فروش

021-58723

مطالب مرتبط ...